Falskhet som affärsidé

Moderaterna har flyt i opinionen just nu, vilket är intressant med tanke på att man inte ens tror på sig själva. Under förra valrörelsen tog man namnet "Sveriges nya arbetarparti" och det socialdemokratiska begreppet "arbetslinjen". Nu går man till val på de socialdemokratiska slagorden "solidaritet" och "rättvisa". I stort försöker moderaterna så mycket som det går att framstå som sina meningsmotståndare, socialdemokraterna. Man använder så mycket sosseretorik (den som säger "välfärdens kärna" flest gånger får en godis!) som möjligt och man jämför sig gärna med kända socialdemokrater. Det har gått så långt att deras nya valaffisch är ett direkt plagiat på en klassisk socialdemokratisk valaffisch, endast partinamnet är utbytt. Allt detta trots att politiken är mer marknadsliberal än någonsin - att man framställer sig som sossar har inget med verkligheten att göra.

Tyder inte allt detta kamouflerande på att de är rädda att folket inte gillar deras politik egentligen? Vill vi verkligen ha en regering som inte ens själva tror att deras politik är vad folket vill ha?

Kommentarer
Postat av: Anonym

"Vill vi verkligen ha en regering som inte ens själva tror att deras politik är vad folket vill ha?"

Haha true!

2010-07-05 @ 18:21:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0